Aralık 06, 2004

SÜTLAÇ / HAMSİ TAVA




Haftasonu erkek kardesim ve nışanlısı bizdeydiler. Biraz gezdik gelinlik falan baktık. Benimde eski anılarım canlandı..:)
Neyse daha sonra benden hamsi ve sütlaç istedi...balığın yanında genede helva gider ama ne yapalım onun canı öye istemiş deyip bizde aslıyla (kardeşimin nışanlısı) mutfağa girdik. O sütlacı yaptı bende hamsiyi... Birde zeytinyağlı kereviz dolması yapacaktım, kerevizlerim biraz küçük geldi bende bu seferlik zeytinyaglı kereviz yaptım. Onun tarifini ilerleyen günlerde yazarım.
Daha sonra bolbol düğün hazırlıklarından bahsettik. Kızımın suçiçeği çıkarması dışında çok güzel bir haftasonuydu. Gerçi kızımın suçiçekciklerinden pek şikayeti yoktu...ama onun tüm bedenini saran kabarcıklarını görmek bizi rahatsız ediyordu.
Neyse eninde sonunda çıkaracaktı...belki böylesi daha iyi. Gelelim hamsi tava ve sütlaca...

SÜTLAÇ
Malzemesi:
1 kahve fincanı pirinç
2 su bardağı soğuk su
4 su bardağı soğuk süt
2 su bardağı şeker
bir çimdik tuz

Yapılışı:
Pirinç öncelikle yıkanır. Ve tencereye soğuk su ile konur ve pirinçler yumuşayıncaya kadar haşlanır. Haşlama suyunu dökme nışastalı olduğu için kıvamının koyulaşmasına yardımcı olur. Daha sonra süt içine katılır. Bu şekildede bir 7-8 dk kaynadıktan sonra şekeri katılır. Biz tatlı sevdiğimi için 2 su bardağı koydum. Siz daha az tercih edebilirsiniz. 4 dk kadar daha kaynattım.Baktım ki benim ki biraz istediğim kıvama gelmedi (bu pirincinden de kaynaklanıyor)... ayrı bir yerde bir çay bardağına; 1 çay kaşığı nışasta ve yarım çaybardağı suyu karıştırıp tencereye karıştırdım.4 dk daha kaynatıp kaselere böl. Yaklaşık 6 kase çıkıyor.
Soğuduktan sonra tarçın ile servis yapabilirsiniz....




HAMSİ TAVA ( 4 kişilik )
Malzemeler:
1 kg Hamsi
1 su bardağı mısır unu
yarım subardağı ayçiçek yağı
tuz

Yapılışı:
Hamsilerin kafalarıyla berber içinide alarak temizliyorsun. Yada balıkçıya temizletiyorsun.Daha sonra bol su içinde 10 dk bekletiyorsun. Balıkları iyice temizledikten sonra bir gazete üzerine yay. Balıkların suyu gitsin. Daha sonra balıkları biraz tuzla . Diğer tarafta 3 çorba kaşığı sıvıyağı tavaya koyuyorsun.Kısık ateşte iken ayvaş yavaş hamsileri önce mısır ununa iyice bulayıp daha sonrakuyrukları iç kısma glecek şekilde, yan yana aralarında boşluk bırakmadan diziyorsun. Benim ortada boşluk kaldığı için oraya da yerleştirdim.
Hamsilerin bir tarafı iyice kızardıktan sonra üzerine düz bir kapak kapatıp tavayı alıyorsunuz ve bir fincanın içine önce yavaşca yağını süzüyorsunuz. Daha sonra tavayı komple çeviriyorsunuz ve hamsiler kapakta kalıyor. Yavaşca kapakta kalan hamsileritavaya kaydırıyorsunuz. Böylece pişmemiş olan taraf alta geldi. O tarafını da pişirdikten sonra scak sıcak afiyetle yiyebilirsiniz....
Sanrım herkes hamsi tavayı bilir... Ben boyle kızartmayı daha sonra öğrendiğim için daha çok dizili bir şekilde kızartabilmeyi paylaşmak istedim

7 Comments:

Anonymous Adsız said...

Emel, hamsi kizartma fikri cok ilginc. Ben ilk önce hepsini kizarttiktan sonra yan yana dizdin zannettim. Buraya hamsi gelirse ben de öyle deneyecegim.
Mine (teatime)

11:35 ÖS  
Anonymous Adsız said...

emel hanım,
ben sütlacı içerisine asla su katılmadan yapmak istiyorum çünkü benim annem öylke yapar ve tadı dondurma gibi olur.ama benim ondan kesin net bir tarif almama imkan yok çünkü o herşeyini gözkararı ilave eder.benim sormaik istediğim bir litre su katılmamış süte ne kadar pirinç yeterli oluyor.birde tariftedki suyerine ben hepsini süt kullanabilirmiyim.
sevgiler
sudenaz.

10:53 ÖÖ  
Blogger Emel said...

Tabiiki yapabilirsin.
Ben sutlacin kivaminin biraz koyu olmasi icin su ve piprinci kaynatiyorum. Boylelikle prpncin nisastasi cikiyor. Ve ayrica suyu pirinc cektigi icin tadi yinede guzel olur. Muhallebi gibi olmaz. ama sen illada sutle yapmak istiyorum dersen 1 kilo sute 1 tatli kasigi nisastayi sutle incelt. Ayri bir yerdede princi hasla ve suz. Pirinci ve nisastali karisimi sutun icine kat ve kaynayincaya kadar karistir. Sekerinide kat ve bu sekilde de biraz karistir ve sicakken kaselere koy.

1:04 ÖS  
Anonymous Adsız said...

teşekkürler emel hanım ama sütü incelt demkeeki kastınız nedir ben anlayamadım birde bir litre için bir fincan yada 4 kaşık pirinç yeterli gelirmi acaba.cevap için şimdiden teşekkürler.
sudenaz

2:33 ÖS  
Blogger Emel said...

Inceltmek demek; nisastayi sutle karustirip homojen bir karimin elde edilmesi.
Evet okadar pirinc yeterli. Gerci bu senin istegine de bagli. Kardesim cok az pirincli sever. Ben ise bol pirincli. Bu yazilan pirinc mikatri normal.

5:02 ÖS  
Blogger damak tadı said...

Sevgili Emel,
Hamsi tavan harika gözüküyor,tıpkı karadeniz usulü olmuş.)))Ellerine sağlık,sevgiyle kal..

10:59 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. »

9:13 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home