Aralık 04, 2004

TAHİNLİ LOKMA


TAHINLI LOKMA Posted by Hello

Bunu Rukiye annemin günü için hazırladım. Buna benzer bir tadı Bursa'da yemiştim. Tahinli çörek di sanırım. Bende ondan esinlenerek yaptım. Bir tepside kendimize yaptım ve iş yerindeki arkadaşlarıma da götürdüm. Beğendiklerini söylediler...
İnsallah sizlerde beğenirsiniz...


Malzemeler;

Hamuru İcin;
3.5 su bardağı un
1 yumurta
50 gr eritilmiş margarin
1 cay bardağı sıvı yağ
1 paket Dr.Oetker kuru maya (yeşil paket)
½ tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 su bardağı ılık su

İç malzemesi;
1 Su bardağı Tahin
Toz şeker

Yapılışı;
Hamurun bütün malzemelerini su hariç ;bir kaba boşaltıyorsun. Ortada yavaş yavaş suyu ekleyerek tüm malzemeleri kararak yumuşak bir hamur elde ediyorsun.
Eğer istediğin kıvama gelmedi ise, biraz daha su ilave ederek iyice kardıktan sonra hamuru yaklaşık 50dk. kadar dinlendiriyorsun.
Daha sonra dinlenmiş olan hamuru 8’e böl. Bir parça hamuru al biraz unlanmış düz zemin üzerinde merdaneyle çok az açtır. Üzerine tahin sür ve ikinci parça hamuru da çok az açıp, diğer hamurun üzerine yerleştir.
Daha sonra ikisini üst üste iken kalınlığı 5mm olacak şekilde beraber merdaneyle mümkün olduğu kadar dikdörtgen şeklinde aç. Merdaneye hamurun yapışmaması için ben hamurun üzerine çok az tahin döktüm.
Yine üzerine tahin sür ve toz şeker serp, rulo şeklinde sar ve 3 parmak genişliğinde kes. Dik olarak biraz aralıklı tepsiye diz hafif üzerlerine bastır. Onlar daha sonra kabarıyorlar. Son olarak üzerlerine şeker serperek 175 derece fırında üzeri kızarana kadar pişir.
Ben yaklaşık 40 dk. pişirdim.

Afiyet olsun...

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

merhaba,
kestikten sonra üç parmak genişliğinde dik olarak tepsiye diz yazmışsınız.ama pişmiş hali sanki rolu gibi sarılmış gibi.3 parmak eninde keseceğiz ama hamurun boyuna karışmayacağız değilmi?orası birazcık karışmış :((((((
sudenaz

9:14 ÖÖ  
Blogger Emel said...

Sudenaz Hanim,

Haklısınız. Önce rulo yapıyorsunuz daha sonra üç parmak genişliğinde kesip dik olarak yerleştiriyorsunuz..
Teşekkürler.
Tarifin o kısmını düzelteyim.

8:08 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Best regards from NY! film editing classes

1:04 ÖS  
Anonymous Adsız said...

What a great site cosmetics clinique Breast enlargement in men with estroven jogging stroller Search engine marketing kensington Adult friend finder blowjob Info http www smartplasticsurgery com rhinoplasty ba html Proactiv free trial buick open golf tournament Contact+lens+glow+in+the+dark Prince of tennis music downloads Percocet cheap $20 auto insurance coverage Bariatric wheelchair Face lift toronto cooper mastercraft tire debt solutions

1:57 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home